Höst!

Höstnäring
På ett tåg någonstans här på jorden
leker jag stillsamt med orden
Det röda det gula
det vackra det fula
gömmer måsten och borden

Mina ögon ger höstbilden näring
som vore min blick dess förtäring
Det som slitit och nött
det som falnat och dött
skapar ledord och bäring

Jag vilar min tanke på färden
Känner min plats här i världen
Känslan som leker
och frikostigt smeker
Hösten stadgar och bär den

//Mia Hellström (2011)






En härlig höstdag som resulterade i två promenader. En med maken på fm och en med en underbar vän på eftermiddagen. Naturen är som vackrast nu tycker jag. Blir glad när jag ser trädens härliga skiftningar i gult,grönt,oranget och brunt.

Madelaine

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0