Brandlarm!




Idag hände det saker ska ni veta. Jag åkte upp en stund till mitt jobb idag och medans jag var där gick brandlarmet. Nej, det var ingen övning utan senare visade det sig att ett av våra torkskåp hade gett ånga ifrån sig och precis utanför rummet där skåpen är finns det en rökdetektor placerad så den gav ju utslag. Den sitter enligt brandmannen lite felplacerad. Jaja, larmet gick, vi vuxna var väldigt fokuserade och samspelta och fick ut barnen snabbt. Vi hade ett litet gäng som låg och sov med men de väckte vi upp och jag tror inte de ens hann fatta vad det handlade om. Tänk själv att ligga och sova och knappt en minut senare står du ute på gården. Allt gick bra och vi fick beröm av brandmännen att vi handlat helt korrekt. Skönt att veta att vi vuxna kan handla i en sådan situation utan att bli stressade.

Jennifer fick gå hem från skolan idag då hon inte mådde bra och det visade sig att hon har blivit magsjuk. HOPPAS jag klarar mig från detta nu. Förkylningen håller på att ge sig. Hostar fortfarande men inte så att det känns som om jag ska kräkas.
Imorgon är det fredag och inte vilken fredag som helst utan PÄRL-fredag. Ser fram emot detta.
Nu har klockan blivit så där mycket igen som den gärna blir när man vet att man inte behöver stiga upp i ottan dagen efter. Men jag vill ju stiga upp och kunna gå till jobbet igen för jag är inte skapt för att vara hemma så någon hemma fru är det ingen risk att jag blir. Då ska det hända något radikalt i såfall.
Om 8 dagar opereras jag och idag frågade en kär vän om jag är nervös. Jag vet inte om jag är det. Isåfall är det för att jag funderar på om jag kommer att må lika bra som jag gjorde förra gången och varför kommer jag att göra det? Kan man ha sådan tur två gånger?
Nej nu ska jag in i drömmarnas värld.

Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0