Tecken

Orkar inte skriva så mycket idag. Började dagen med att få tre ordentliga hugg i skallen efter att endast varit vaken i 10 minuter så det satte ribban för dagen. Intog min lilla coctailblandning av Alvedon och Magnecyl koffein och begav mig till jobbet. Var faktiskt där hela dagen men inget i barngrupp då jag idag har skött allt med mat och dyl. Mitt arbete kommer den närmsta tiden bestå av mer administrativa uppgifter samt att jobba som jag redan gör enskilt med ett barn som behöver x-tra stöd. Vi är två som jobbar med detta barn och Sebastian som jag jobbar med är kanonduktig. Det känns väldigt skönt att vara två och bolla tankar och idéer med varandra. Vi två ska tillsammans få gå en teckenkurs och det känns bra att få damma av sina kunskaper. Kan ju teckna en del men när man inte använder det dagligen så glömmer man mycket men nu så ska det bli andra bullar av det.


I morgon ska jag på handledarträff i Alvesta. Ska bli mycket intressant då vi denna gång ska lyssna på Anders Albinsson som ska prata om diagnoser, bemötande och stöd i vardagen.
Satt i kväll och tittade på lite utbildningar till hösten för att komplettera min specialpedgaogiska kompetens med. Hittade en kurs på Stockholms universitet som inriktade sig mot hörselskada och döva. Den lät mycket intressant då man läser om olika hörselnedsättningar, hjälpmedel, pedagogiska insatser mm mm. Då jag själv har en hörselnedsättning så fastnade jag för detta. Kursen är på 15p och man läser hemma under 3 veckor för att sedan vara i skolan 2 dagar den 4 veckan och så rullar det på så. En bra lösning för då kan man jobba samtidigt. Studitakten är 50%. Får se om jag söker.

Nu ska jag iallafall sova!

Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0