Söndag!

Skulle kunna skriva mycket idag men med respekt för andra låter jag mycket bli osagt i bloggen. Har börjat fundera på vad människor och hur människor tänker när de handlar själviskt. Är det ett sätt att trygga sin egen tillvaro eller ser man inte andra personer eller det som är rätt? Vill man inte,kan man inte, vågar man inte? Funderinga funderingar. =)
Har haft jympa idag på Friskis, familjejympa. Fullt ös och urkul. Har fått en ny värd på passet. Hon heter Karoline och är jättemysig. Det blir bra det här.
För två veckor sedan blev det klart att vi kommer att ha en ny liten stjärna hemma hos oss. Denna gång är det som kontaktfamilj så det är inte heltid. Nu tror jag vi har varit allt i bland soc olika titlar men det har alltid varit mycket roligt och intressant även om "uppdragen" har skiljt sig markant ifrån varandra.
Har ägnat två kvällar åt att skriva ut en massa dokument inför min kurs i Dövhet och hörselnedsättning. När jag skummar igenom litteraturen så verkar detta bli mycket intressant. Har också fått upplägget för kursen "Arbetsmiljö" som jag ska,tillsammans med min kollega Linda, läsa på Linnéuniversitetet här i Växjö. Spännande spännande.
Förkylninge har intagit detta hem. Peder är så gott som däckad,Jennifer snörval och hostar och jag har nässprayet och näsduken inom räckhåll. Har nog inte intagit tillräckligt med sprit utan baskeluskerna har fått fäste.
Nej nu ska jag sova så jag så jag orka med mina kollegor imorgon ;-) eller rättare sagt så att de orkar med mig.

In attesa di un futuro migliore

Madelaine



Kommentarer
Anja Henriksson

Ja du Madde dina funderingar är helt rätt varför blir vi människor så själviska i vissa lägen? Själv har jag sagt upp mig från en fast tjänst till ingenting i småland men hoppas få sinnesro istället.

Ha det så gott och vilken fin Blogg du har duktig var ordet

2011-10-08 @ 09:27:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0