Brevet!

Då har det kommit. Kallelse och info från Lund inför min operation. Nu börjar det bli verkligt. Har beställt plats på Linnéan som ska transportera ner mig dit och har redan fyllt i alla papper som ska fyllas i om hälsoläge och dyl.
Nu är det bara 13 dagar kvar till operation.
Hade tänkt gå iväg och klippa mig men kom sedan på att det är nog lika bra att vänta då de troligen kommer att raka bort en del av håret så vi får väll se hur jag kommer att se ut efteråt. Har kanske en klar roll som Roger Pontares lookalike efter, vem vet.
Sist jag bloggade skrev jag att jag skulle kontakta vårdcentralen för att jag var så fruktansvärt förkyld. Sagt och gjort, ringde och fick en tid i måndags em. Resultatet av besöket var att jag har bronkit och med tanke på att jag inom kort ska opereras blev jag sjukskriven hela denna veckan, alltså till i morgon söndag. Får inte vistas i "dagismiljö" med tanke på alla  baskelusker som florerar. Är jag inte fri från detta den 18 opererar de nämligen inte mig. Tyvärr är det så att min hosta inte har avtagit utan när jag får riktiga hostanfall hostar jag så jag håller på att spy och det känns som om det sitter något i bröstet som inte vill lossna.
Läkaren sa dock till mig att om det inte släppt så skulle jag höra av mig på måndag igen för ev vidare sjukskrivning och då troligen fram till jag ska till Lund och tyvärr får det nog bli så om inte ett under händer tills på måndag.. Jag vill ju att detta ska bli av nu så att jag kan börja återhämta mig efter snart 2 års konstant huvudvärk.

Igår fyllde Peder 45 och det firade vi med att gå ut och äta. En av Jennifers kompisar var också med och vi hade en jättetrevlig kväll och maten var mycket god.



Jennifer & Elinor på Båtsmannen

Idag har jag träffat Mats och Hans-Christer inför vårt årsmöte på Friskis&Svettis som är den 30 mars. Att hitta lämpliga personer till en styrelse är inte lätt men vi har slagit våra kloka? huvuden ihop så det här ska nog bli bra. Innan detta årsmötet är, är det också årsmöte i Lärarförbundets lokalavdelning här i Växjö. Vår avdelning firar i år 20 år så det blir lite mat och andra trevligheter den kvällen.En rolig nyhet är att riksdagen i torsdags klubbade igenom att lärare ska bli legitimerade. Kanon tycker jag för nu har man äntligen insett hur viktigt det är med behöriga lärare i alla skolformer. Tyvärr är yrkeslärare och fritidspedagoger undantagna och det tycker jag är illa då dessa yrken också borde få legitimation. Läs gärna mer på: www.lararforbundet.se
Ikväll blir det väll att titta på andra chansen inför melodifestivalen. Hoppas lite på att det blir Pernilla Andersson och Linda Pritchard som tar sig vidare. Gillade deras låtar.
Måste också berätta att i onsdagskväll hade jag nog en av de trevligaste kvällar jag haft på länge, förrutom när jag umgås med Pärlorna <3 så klart. Denna kväll skrattade jag så jag hade ont i magen och tårarna rann. Har lärt känna en ny skara vänner som är helt otroligt roliga och bjuder på sig själva. Tack Mario,Sandra,C-G,Susanne, Anne och Jesper och håll koll på korkskruven om Sandra är i närheten. Hihihi

Ha en skön kväll
Madelaine



Kommentarer
Axelsmom

Hoppas du blir frisk snart så du kan opereras och snabbt bli återställd. Jag vet en kille som saknar sin madde och en mamma som saknar underbara Madde. Massor av kramar från oss.

Kraaaaaaaaaaam

2011-03-05 @ 19:27:51
URL: http://axelsmom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0