Längtan!

Ute lyses kvällen upp av en fantastiskt fin fullmåne. Sluter jag ögonen kan jag se vargen sakta vända upp sitt vackra ansikte mor månen och från strupen ljuder ett välljudande yl som hörs vida omkring.
För några år sedan var jag och en av mina allra bästa och goaste vänner, Meta, i Kolmården och fick gå in i varghägnet. Det var en hissnande känsla att bli omringad av dessa djur som faktiskt, om än de är i en djurpark, fortfarande har sitt rovdjursbeteende kvar.
Än idag kan jag känna varghanens varma andedräkt mot mitt ansikte när jag försiktigt sätter mig ner i en snödriva och för handen genom denna vackra varelses sträva päls. En av mina drömmar blev besannade denna dag. I framtiden hoppas jag att jag får möjligheten att få se en vild varg i dess rätta natur.






Har haft pass på Friskis idag. Kändes bra och jag fick utlopp för all energi som fanns lagrad inom mig.  Kommer inte att ha pass på två veckor nu utan Mats kommer att ha mina två.
Tack Mats <3!

Tror att jag ska knoppa in tidigt.
Natti natti
Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0