100 år.

Idag har dagen gått i shoppingens tecken. Nä inte ett enda klädesplagg utan en hel del matvaror till jobbet. Jag har tagit över inköpen av mat och fruk till jobbet. Gick runt i affären och tittade och jämförde priser, kvalité och kvantitet. Jösses vad mycket det finns när man börjar titta och inte tar första bästa vara man ser.
Hade sådan tur att Annie kom gående utanför jobbet när jag kom dit så hon hjälpte mig att få in alla varor till förskolan sedan stannade hon en stund och höll mig sällskap medan allt plockades upp.
 Tack Annie.

Är inte riktigt säker på datumet men idag eller i morgon skulle min kära morfar fyllt 100 år. Ännu idag kan jag känna saknad efter honom då vi tillbringade mycket tid tillsammans både hemma och i skogen då han hade ett genuint intresse för jakt och natur. Många minnen finns det att plocka fram och ett är att varje morgon skulle det tas en "hutt". Denna bestod av ren Explorer eller halvböj som det också kallades, och jag fick också men på en sockerbit som snabbt doppats i detta. Hahahaha idag hade det säkert kallats för barnmisshandel eller något.





Känner mig ganska urlakad just nu men jag hoppas att en god natts sömn ska råda bot på detta.
Har endast tre arbetsdagar framför mig denna veckan för på torsdag är det Neurokirurgiska mottagningen i Lund som gäller och på fredag ligger jag garanterat i sängen efter torsdagen undersökning.
Nu väntar jag på att klockan ska bli 21.00 och Morden i Midsommer ska börja.

La debolezza è la forza
Madelaine



Kommentarer
Annie

Det var så lite så. Bara trevligt! Görs gärna om :) Jag ska tänka på dig på torsdag. Det kommer att gå bra! Kram

2011-01-24 @ 16:16:46
URL: http://anniehjalmefjord.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0