Brevet!

OJOJOJ vilken dag idag.
Positiva möten med positiva människor genomsyrade min förmiddag. Något tråkigt är att hotellet som har lagat vår mat till förskolan gick i konkurs i fredags så idag blev det till att omorganisera och tänka om vid lunchen. Inga tallrikar och bestick fanns det  så det var bara att fara iväg och shoppa engångstallrikar och dyl så att vi skulle kunna äta. Maten fick vi idag från Evedals värdshus och den var väldigt god. HAhahahaha ja jag har sprungit som en skållad råtta idag från möte med föräldrar till att introducera Sofie som ska göra arbetspraktik hos oss och ta hand om vår lunch och hjälpa till att hålla dammråttorna på behörigt avstånd. Stackars henne och hamna i detta kaos men hon tog det med ett positivt lugn. Men jag ska inte klaga för det har varit väldigt mycket skratt idag och då klarar man av stressen lite lättare.
När jag idag kom hem från jobbet låg det ett brev från Neurokirurgen i Lund. Direkt gjorde fjärilarna i magen sig påminda men när jag öppnade brevet var det positiva nyheter från Lund.

"Tapptest visar viss förbättring av minnet och figuridentifikation."

PUST!!

Detta visar att likvorvätska troligtvis fortfarande samlas i för stora mänder i ventriklarna (hjärnan) och att min kropp inte själv klarar av att forsla bort den utan hjälp och att den tidigare operationen inte räcker.  Låter kanske lite konstigt att jag tycker att detta är positiva nyheter men vid tidigare samtal med neurokirurgen kan en shunt hjälpa mig med dessa besvär och se till så att det är ett jämt flöde av likvorvätska ut från kroppen så nu ska vi i slutet av denna månad diskutera om vi ska gå vidare med någon shuntoperation.

Illustration demonstrating ventriculoperitoneal shunt placement

"Bild från Google"


En stor del av mig säger att det är klart att du ska göra detta men en annan del säger LÄSKIGT, men har jag egentligen något val? 
Valen är att gå omkring och ha ont och må dåligt eller att låta dom gå in i skallen igen och att jag sedan kommer att må bättre.
Svårt val???
 Nä men fortfarande läskigt.

Nu ska jag njuta av allt positivt som har hänt idag.

Madelaine




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0