......jag såg en lärka nyss och det var våren som kom........

Vilken härlig dag,ute iallafall. Tyvärr ligger Jennifer fortfarande sjuk i feber och hosta. Dock har febern sjunkit men så ikväll hostade hon så hon kräkte.  Vi får se vad det blir av det här. Vi trodde i morse att hon var på väg att bli bättre och beslutade med av avvakta med läkarkontakt men det får ev. bli det imorgon.
Efter jobbet idag så körde jag till soptippen och passade  även på att köpa ett entrétak till vår entré. Det kommer att bli så snyggt när vår nya ytterdörr kommer på plats och fönstren på bottenvåningen är bytta.
Vi kommer också att göra om  hel del i vår trädgård  så idag började Peder med att klippa ner en häck ganska ordentligt för den är så ful. Vi hoppas på att den ska bli lite finare efter sin lilla makeover. Själv tog jag spaden och grävde upp en buske som skulle bort för vi ska lägga sten istället. Grävde upp lite "skillor" som förökat sig på fel plats och planterade dom under häcken ut mot gången. Blev så fint så. Imorgon ska jag köpa en kruka som Jennifers smultronplantor ska planteras i för där de stått idag ska det också läggas sten och planteras lite snygga växter istället. Ska även köpa markduk coh lite sten. Åh vad jag längtar tills vi är klara med framsidan av trädgården. Baksidan får vänta tills nästa år för där kommer vi att lägga plattor och sätta upp ett nytt staket. Nytt staket ska det också bli ut mot allmäningen. Hoppas på att vi hinner göra det i år.
Känner hur jag mina krafter sakta börja återkomma och det är skönt att äntligen känna en fysisk trötthet på kvällen av att man gjort saker. Får bara passa mig så jag inte tar ut mig.
Idag lagade Peder en en fantastisk god middag med pasta, skaldjur,vitlök,vitt vin,chili, mozzarelaost och italiensk sallad och citron och till detta ett glas vin.. Det var himmelskt gott och vi satt ute på altanen för första gången i år och åt.
Dax att nanna kudden om jag ska orka upp i morgon.
Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0