I morgon

Då är det äntligen dax. Imorgon börjar jag jobba igen efter operationen. Ska bli skönt att komma in i normala rutiner igen. Visst funderar jag på om jag är så pass bra att jag kommer att orka men det får tiden utvisa. Min handläggare på försäkringskassan rinde idag och undrade hur jag mådde och om jag tänker börja imorgon. Jag har haft tur med både försäkringskassan och läkare här i stan för det är ingen som jäktar och jagar på utan är lyhörda och låter det gå i min takt. Sen är ju jag som person den som vill jobba och inte vara hemma därav tror jag också att responsen från andra instanser har varit god. Min handläggare tyckte att jag inte ska skynda på utan sakta men säkert utöka min tid. Hur många får höra det från försäkringskassan. Man läser ju väldigt ofta i dagstidningarna att folk blir tvingade att jobba fast de är sjuka och att försäkringskassan har underkänt deras sjukintyg. Tack Niklas, det är en ynnest att ha dig som handläggare.

Jennifer är sedan i tisdags hemma med mycket hög feber och hosta. Var idag i kontakt med 1177 för att få lite råd och vi ska avvakta tills morgondagen och har hon fortfarande feber ska vi kontakta vårdcentralen. Ev lunginflammation har den lilla dockan åkt på. Hon ligger hela dagarna och vill inte äta  utan dricker mest o en och annan isglass slinker ner också.



Igår roade jag mig med att baka lite. Det blev "Rolfs hålkakor". Fantastiskt gott bröd. Peder fick för några år sedan en brödbok när han fyllde år och det var för ett tag sedan som Peder kom på att han hade den i bokhyllan. När jag bläddrade i den hittade jag en massa goda recept.



Bröd på jäsning



Färdiggräddat bröd

Blev förra veckan tillfrågad om jag ville vara med och sjunga i Västrabokören på påskdagen så igår var jag iväg och övade. Mycket roligt som vanligt. Får ta mig en allvarlig funderare på om jag inte ska börja till hösten igen och inte bara hoppa in vid högtider, även om det också är roligt. Jag tycker ju verkligen om att sjunga i kör och det ger så mycket tillbaka.

Nu får jag tänka på refrängen inför morgondagen. Så godnatt kära vänner,berättar imorgon hur arbetsdagen har gått.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0