Promenad.

Hej hej!
Idag tog jag mig en promenad. Då jag ändå hade ett ärende till vårdcentralen så tänkte jag att jag skulle promenera dit och ta bussen hem men på halva vägen dit kom jag på att jag glömt mitt busskort hemma. Visst jag hade väl kunna betala 20 kronor på bussen men snål som man är så blev det till att använda apostlahästarna hem också. Jag belönade dock mig själv med att köpa en glass efter besöket på Vc och för att få en sockerkick inför hemgången. Tycker faktiskt att jag var duktig som gick 5 kilometer. Den sträckan har jag inte gått på 7 veckor och det märktes också på flåset. När jag kom hem blev det lite lunch och sedan la jag mig en stund i soffan och slocknade som en klubbad oxe. Vaknade av att pappa ringde och då hade jag sovit en timme.

Vilken härlig dag det varit i dag. Här i Växjö var det 19'C så det blev eftermiddagskaffe i trädgården när Peder kom hem.




"Lilla tussilao,lilla tussilull
Har du målat kjolen din av solen klara gull"

Ho a lungo per l'Italia

Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0