Hello hello!

Idag när jag väckte Jennifer var hon sämre än i går. Ringde vårdcentralen och fick en tid senare under dagen. Nu har vi fått konstaterat att det är ett virus som far runt och ställer till med lite oreda i kroppen så hon fick ny hostmedicin så att hon ska kunna sova på nätterna iallafall. idag är det sjätte dagen hon är sjuk och detta kan sitta i 2-3 veckor men det har ju redan gått en vecka. Hon får vara hemma i morgon med men på torsdag ska hon testa att gå tillbaka tih själll skolan igen.

Kanonbra dag på jobbt idag. Hade det inte varit för Jennifer hade jag nog stannat kvar en stund till. Har två inskolningar nu som är 2,5 år och som är helt underbara. Satte mig ner på golvet med en bok idag och frågade om vi skulle läsa lite tillsammans i den då svarar ett av barnen: Underbart! 
Ja det är verkligen underbart att tillbringa dagarna tillsammans med dessa små frön som vi har och se dem ta nya initiativ och att de vågar mer. Man blir varm i hela kroppen när ett "gammalt" barn tar ett "nytt" barn i handen och frågar: "leka sammans?"
Jag har världens bästa jobb!!!

Hej hopp
Madelaine <3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0