4:e advent

Här är stillhet och tystnad nu när marken färgats vit,
från den trygga gamla kyrkan klingar sången ända hit.
Jag har stannat vid vägen för att vila mig ett tag,
och blev fångad i det gränsland som förenar natt och dag.
Och ett sken ifrån ljusen bakom fönstrets välvda ram,
 har förenat dom själar som finns med oss här i tiden.
0ch jag vet att dom som har lämnat oss har förstått att vi är
liksom fladdrande lågor så länge vi är här.
P.Bäckman, P. Moreus


Redan är det 4:e advent och julen närmar sig med stormsteg. Igår hade vi julkonsert och det är när jag sjunger dessa fantastiskt fina advents och julsånger som jag känner julens budskap. Raderna ovan kommer från Py Bäckamns och Pererik Moreus vackra sång "Koppången". Fantastiskt vacker text och melodi. Lyssna gärna den finns i olika framförande på YouTube.
Madelaine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0